Wednesday, March 5, 2014

Toksah Amek Pot


Assalamualaikum

Orang yang paling rajin menghupdate blog sudah mari.
Kemain memalam ni tetiba je nak buka laptop yang lama tersimpan elok rapi.
Suami hadiahkan sebelum kawen dedulu tapi jarang gila nak main laptop ni.
mana taknya kalau dulu ada tepon lagi, tablet, mana satu nak nengok. Pengsan.
Aku ni mana la jenis kejar gadgets, teknologi bagai sedang apa yang ada pakai je.
Kalau orang lain ada itu ini pun rezeki memasing ye dak? 
apa aku kesah pun janji mereka bahagia, bukannya pakai duit aku pun haaha

Paragraph dua. Saja nak mengadu luah perasaan konon la.
Susahkan dalam hidup ni nak dapat kepercayaan daripada orang. Kan
Apa kita buat serba serbi tak kena.
Bila orang mengklafikasikan aku sebagai "banyak alasan",
makin hari makin lama rasa fedup tu datang juga.
Sedangkan aku bagitahu perkara benar.

Susah sangat ker korang nak percaya?
Sedangkan aku tengok orang lain tu lagi banyak excuses kot.
Alih-alih aku juga yang korang jadikan bahan
mementanglah aku ni jenis mudah bergurau, tak seyes
bolehlah kan sampai satu tahap over limit tahulah.

Bersabarlah wahai hati
Bukan mudah kita nak puaskan hati semua orang.
Bila aku cakap setiap kali cycle aku balik kampung
kebetulan ada kenduri aku pegilah
lagipun kenduri sedara mara wajib kot hadirkan diri
orang yang jenis tak amek pot camtu 
nanti korang kawen memang 
jangan haraplah orang nak datang kenduri korang.
Aku ni memang dari kecik memang suka ngikut mak ayah aku kenduri.

Baru-baru ni apply leave kenduri dua pupu.
Kebetulan atok aku kena tahan wad time tu juga
aku singgahlah menjenguk atok aku sekali
Pun orang tak percaya, dikatanya aku berjalan-jalan
Sudahlah korang, aku dah bosan
Tak percaya pun aku tak peduli
apa yang penting Allah tahu apa aku buat
Aku takkan bagi alasan kalau takda sebab munasabah
Lebih baik cakap terus terang dari menipu dekat belakang.
Itu lagi tak baik
Jaga-jaga!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

. Ce Tengok .