Friday, May 3, 2013

Mari restock barang dapur


Salam

Seperti biasa hari ini cuti yeahhh. Well, oulss semalam dah start off dah, tapi tak masak sebab takda pebenda dalam fridge..huhu kosong yoo..jadi nak dijadikan cerita takda benda nak buat semalam mendobi baju lah. Banyak gila macam bukit baju aku. Mana taknya petang jer hujan, baru basuh pagi jer petang bukan boleh kering pun. Nama jer dua orang tapi baju macam seploh orang..kahkah. Kemudian, petang keluar tapi tengok cerita "Lelaki Besi" dulu lepas tu baru pergi cari barang rumah ;)

ni kira untuk sebulan nih kasi simpan stock untuk masa depan =)

Bulan ni belanja lebih sikit mana tahu dapat simpan stock tu untuk dua bulan ker. Alhamdulillah, dapat bonus sikit bulan sudah, bolehlah belanja lebih sikit untuk rumah. Dapat menyimpan sikit untuk beli langsir raya dengan beli barang sikit dekat ikea. Seperti biasalah setiap bulan wajib singgah ikea beli barang rumah sikit-sikit lama-lama jadi bukuit..hahha..sebabnya aku ini penggila barang ikea..wah! =p kau adooo? =)

bila sampai rumah jer terus serbu fridge simpan semua barang..wah! alangkah bahagianya tengok peti aisku kembali berseri-seri seperti selalu..barang-barang kering semua dalam drawer hijau tu malas tayang sebabnya padat dengan barang makan..kahkah =p


Nah! ini dia menus for today..yeahh kari ayam dengan sayur tumis campur. Kegemaran suami. Memang favourite dia ni kalau kari ayam tuu. Lagipun memang dia yang mintak aku masak kari pun..heee. Untuk aku, aku goreng ikan jer sebabnya aku reti juga muak makan ayam. Tak macam laki aku setiap hari jer ayam. Sampai abang kedai ayam tu suka sangat perli aku sebab jarang beli ikan..hampeh. hahha


suami aku bagi A+ untuk kari ayam ni..yeahh lepas

any recipe kalau boleh aku memang suka bendelah ni si tomato mesti nak ada dalam masakan..sukaaa

                                                                                                         
Ok. Bye!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

. Ce Tengok .