Thursday, April 4, 2013

Rumahku syurgaku

Salam

Ape kaba blog? hahha lama tak baca blog sendiri. Makin lama blog aku ini makin sunyi sepi. Kesian. Tapi taklah dianaktirikan langsung. Masih sayang lagi dengan blog ini dan masih lagi ada minat untuk menulis kisah kehidupan sendiri walaupun blog aku ini bukanlah menarik untuk tontonan orang ramai tapi aku bahagia sebab ianya menjadi tontonan untuk diri sendiri sampai bila-bila pun.

Baik! seperti biasa kalau off duty tiga hari kalau ia jatuh pada hari bekerja (*weekdays) jawabnya memang tak dapat lah balik kampung macam dulu-dulu sebelum kawen. Kan. T_T Sekarang kena balik kampung bersama-sama. Itupun kalau cuti aku kebetulan jatuh time weekends sebab sememangnya suami aku memang cuti time weekends. Aku jugalah yang sesat. Selalu clash time cuti dengan suami. Adoii. Sabar jerlah aku. Tak tahu sampai bila agaknya begini. Kena bertindak untuk cari kerja lain ni nampak gayanya. Haishh. huhu. Kalau bab balik kampung tu pulak sekarang kena fair and square. haha. Yelah kalau minggu ini balik rumah emak aku, minggu depan kena balik kampung suami pulak. Kalau tak grrrrrrrr, pak mertua aku akan kesedihan sebab merindui anak tunggalnya, si suami aku. Kahkahkah.

Bila duduk seorang diri dekat rumah, suami pun keluar bekerja makanya rutin harian aku sepanjang cuti adalah mengemas rumah. Ini kira hobi terbaru aku ni. Selalu kalau dulu aku tengok jer emak aku mengemas. Sekali sekala bila tengok emak aku penat, aku tolonglah. Tapi sekarang bila dah jadi isteri, kena kerah diri sendiri untuk buat semua tu. Kena pastikan rumah kemas dan wangi, kena basuh baju suami dan kena masak untuk bagi suami makan demi menjaga rumahtangga yang harmoni. haahaahaa. Walaupun aku ni taklah berapa pandai memasak (*sebenarnya tak pandai langsung) tapi harung jela, setiap hari belajar. Mestilah kena belajar yer dak? takkan selamanya suami kena makan luar. Kesian. Ok! sumber aku siapa lagi kan, mestilah emak aku, keduanya aku google jer. Kemudian, drive pergi beli bahan-bahan masak, balik rumah try and error pakai campak-campak jer, then siap! senang sekarang ni nak belajar masak. Sebenarnya nak dengan taknak jer (*kata emak aku ler) =)

Mostly, aku akan bangun pagi lepas solat subuh tu aku akan prepare breakfast untuk suami. Kebiasaannya,  kalau aku buat makan pagi tu dia gemar sungguh bawa bekal kalau working days lah. Cumanya kalau badan aku penat sangat jer aku tak masak pagi, aku masak untuk tengahari terus. Suami aku pun jenis tak memaksa aku masak. Mujur dia jenis understanding. Pagi macam makan apa yang ada jer. Hee. Then, aku akan make sure rumah aku clear dulu. Believe me, kalau kita balik dari office then tengok rumah kita serabut, bertambah serabut otak kita, betul tak? Tapi cuba kalau kita balik tengok rumah kita kemas,bersih dan wangi rasa happy jer kalau tidur tu rasa macam taknak bangun-bangun dah. haha. Lagipun  kan rumah itu kan tempat tinggal kita, bukannya hotel. Am, i rite? ceewah. haahaa. Ini dia syurga comel, aku dan suami.

masih tak lengkap lagi, banyak lagi kena tambah nih, next month nak beli bantal bebanyak yeahhh


meja makan comel kami berduaan


dapur kesayangan..alhamdulillah dapat dapur gas hadiah kawen dari kawan suami, tak payah beli =), jadi boleh pakai ini sementara sebelum buat fully kitchen cabinet pertengahan tahun ini-insyaallah.


di kamar beraduku bersama kesayangan-love you emak!

Ok sekian saja bebelan aku kali ini.

Bye!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

. Ce Tengok .